Dzień roboczy – każdy dzień od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Jednoosobowy przedsiębiorca o uprawnieniach Konsumenta – Klient będący osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą zawierający umowę sprzedaży Towaru ze Sprzedawcą bezpośrednio związaną z działalnością gospodarczą Klienta, ale która nie posiada dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanego przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Klient – Użytkownik, który dokonał Rezerwacji Towaru w Sklepie za pośrednictwem Witryny.
Konsument – Klient o statusie konsumenta w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego, tj. Klient będący osobą fizyczną zawierający umowę sprzedaży Towaru ze Sprzedawcą bez związku z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową.
Konto – konto członka Klubu iSmoking prowadzone w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, oznaczone indywidualnym loginem, w którym gromadzone są dane Klienta.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Rezerwacja – złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia umowy sprzedaży Towarów określonych w rezerwacji.
Kanał internetowy – kanał komunikacyjny udostępniony przez Sprzedawcę w Witrynie celem umożliwienia dokonywania przez Użytkowników Rezerwacji w Sklepie.
Sklep – punkt sprzedaży prowadzony przez Sprzedawcę w Warszawie (02-264), ul. Janiszowska 9b
Sprzedawca – BITLOGIC BARNAŚ SP. K. z siedzibą w Warszawie, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem REGON: 520974969, NIP: 522-321-76-09, adres: ul. Janiszowska 9b, 02-264 Warszawa,
Towar – rzeczy, które mogą być przedmiotem sprzedaży zgodnie z niniejszym Regulaminem.
Użytkownik – każda osoba odwiedzająca Witrynę.
Witryna – platforma on-line prowadzona w języku polskim pod adresem www.ismoking.pl przeznaczona do prezentacji Towarów dostępnych w Sklepie.
Klub iSmoking, Klub – organizowany przez Sprzedawcę klub, którego celem jest w szczególności upowszechnianie historii i tradycji palenia, w tym zwłaszcza historii i tradycji palenia w firmie iSmoking.
a) ukończyła 18 rok życia, co zostaje oświadczone w treści formularza poprzez wskazanie daty urodzin, lub przystąpiła do Klubu iSmoking;
b) zaakceptowała postanowienia Regulaminu, co następuje w drodze zaznaczenia tej okoliczności przez Użytkownika w treści formularza zamówienia/rezerwacji.
Rezerwacje przyjmowane są poprzez Kanał internetowy dostępny w Witrynie. Prezentacja towaru w Witrynie nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Do skutecznego złożenia Rezerwacji niezbędne jest urządzenie umożliwiające przeglądanie stron internetowych i poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych z dostępem do sieci Internet oraz aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
Dokonując Rezerwacji Użytkownik wybiera Towar, sposób płatności spośród określonych w § 7 ust. 3 Regulaminu oraz sposób odbioru – osobisty lub za pośrednictwem firmy kurierskiej, zgodnie z ust. 6 poniżej. Usługa formularza rezerwacji świadczona jest nieodpłatnie i ma charakter jednorazowy.
Rezerwacja zostaje dokonana z chwilą zapłaty za Towar. Sklep ma możliwość zastrzeżenia minimalnej wartości Rezerwacji koniecznej do jej dokonania przez Użytkownika.
Do sprzedaży dochodzi z chwilą odbioru Towaru ze Sklepu. Miejscem zawierania umowy sprzedaży jest Sklep.
Sprzedawca nie wysyła Towaru Klientowi. Odbiór Towaru następuje wyłącznie w Sklepie. W przypadku braku możliwości odbioru osobistego Klient we własnym imieniu może zlecić firmie kurierskiej odbiór Towaru ze Sklepu. Sprzedawca w ramach tego zlecenia upoważniony jest do:
a) zweryfikowania czy Klient jest uprawniony do dokonania Rezerwacji zgodnie z warunkami przewidzianymi w § 3, a w razie wątpliwości do poproszenia Klienta o przesłanie skanu dowodu osobistego,
b) przekazania Towaru firmie kurierskiej celem doręczenia Klientowi.
W przypadku wybrania przez Klienta opcji odbioru Towaru przez pełnomocnika, tj. firmę kurierską, wydanie Towaru Klientowi następuje w Sklepie w chwili wydania kurierowi przez Sprzedawcę zarezerwowanych Towarów.
Zaznaczając w treści Rezerwacji opcję odbioru Towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej Klient oświadcza, że upoważnia firmę kurierską do odbioru Towaru w jego imieniu w Sklepie oraz doręczenia mu Towaru.
Zlecenie odbioru Towaru pełnomocnikowi tj. firmie kurierskiej odbywa się na koszt i ryzyko Klienta.
W przypadku zlecenia odbioru zarezerwowanego Towaru firmie kurierskiej, Klient akceptuje, iż jej przedstawiciel będzie uprawniony do wylegitymowania osoby odbierającej Towar, w celu potwierdzenia jej pełnoletności oraz, iż ma obowiązek odmowy wydania Towaru w przypadku stwierdzenia, iż osoba odbierająca Towar jest niepełnoletnia, pod wpływem środków odurzających lub nietrzeźwa. W takim przypadku Sprzedawca jest uprawniony do odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru.
Klient zobowiązuje się zapewnić, że bez względu na wybraną formę odbioru Towaru, zostanie on odebrany przez osobę pełnoletnią, trzeźwą i nieznajdującą się pod wpływem środków odurzających.
Po złożeniu Rezerwacji Klient otrzyma na podany adres e-mail potwierdzenie przyjęcia Rezerwacji oraz szczegóły jej dotyczące. W przypadku członków Klubu status Rezerwacji aktualizowany jest również na Koncie.
Towar objęty Rezerwacją gotowy jest do odbioru w Sklepie lub zostanie wydany przedstawicielowi firmy kurierskiej najpóźniej w trzecim Dniu Roboczym po dokonaniu Rezerwacji. W razie braku możliwości realizacji Rezerwacji w tym terminie Klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany przez Sprzedawcę na podany adres e-mail.
Sprzedawca zastrzega możliwość anulowania lub nieprzyjęcia Rezerwacji lub odmowy wydania Towaru, jeżeli:
a) Towar jest niedostępny w magazynie Sprzedawcy w momencie dokonywania Rezerwacji;
b) podane przez Klienta dane są niekompletne, błędne lub budzą uzasadnione wątpliwości co do ich prawdziwości;
c) Klient nie odebrał Towarów objętych aktualną lub poprzednią Rezerwacją;
d) Klient nie dokonał zapłaty za Towary;
e) Klient wybrał opcję doręczenia Towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej, nie będąc ku temu uprawnionym w rozumieniu §3 Regulaminu;
f) wystąpiły niemożliwe do przewidzenia zdarzenia losowe, którym Sprzedawca nie mógł zaradzić, w szczególności będące efektem działania warunków atmosferycznych (np. powódź, pożar, paraliż komunikacyjny), zdarzeń społecznych (strajki, zamieszki) czy politycznych (wprowadzenie stanu nadzwyczajnego określonego w Konstytucji RP, działania wojenne, ograniczenia spowodowane pandemią COVID-19);
g) odbiorca Towaru był niepełnoletni, nietrzeźwy lub pod wpływem środków odurzających lub przedstawiciel firmy kurierskiej powziął jakąkolwiek wątpliwość co do wieku lub stanu odbiorcy Towaru w ww. zakresie.
Dowodem sprzedaży Towaru Klientowi jest paragon fiskalny bądź faktura VAT, jeśli Klient zażąda jej wystawienia. Klient akceptując Regulamin wyraża zgodę na otrzymanie paragonu fiskalnego bądź faktury VAT w postaci elektronicznej na podany przez Klienta adres e-mail. W przypadku chęci otrzymania przez Klienta paragonu fiskalnego bądź faktury VAT w postaci papierowej, Klient może o to wystąpić kontaktując się ze Sprzedawcą na adres e-mail: biuro@ismoking.pl. Sprzedawca deklaruje, iż w przypadku otrzymania takiego zgłoszenia, każdorazowo wystawi oraz prześle Klientowi paragon fiskalny bądź fakturę VAT w postaci papierowej.
Reklamacje mogą być zgłaszane za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@ismoking.pl oraz reklamacje@ismoking.pl, bądź pisemnie na adres:
BITLOGIC BARNAŚ SP. K. z siedzibą w Warszawie, iSmoking, ul. Janiszowska 9b, 02-264 Warszawa.
Reklamacja powinna zawierać dokładny opis zgłaszanych wad Towaru oraz datę ich wystąpienia, dane identyfikacyjne i kontaktowe Klienta (imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu), jak również żądanie sposobu doprowadzenia Towaru do stanu zgodnego z Umową. Wskazany sposób złożenia reklamacji ma jedynie charakter instrukcyjny, mający na celu skuteczne i szybkie rozpatrzenie reklamacji, która będzie skuteczna i zostanie rozpoznana bez względu na sposób jej złożenia, przy czym podanie przez Klienta danych identyfikacyjnych i kontaktowych jest obowiązkowe.
Sprzedawca zajmie stanowisko względem reklamacji niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty jej otrzymania, przy czym brak reakcji Sprzedawcy oznacza uznanie reklamacji w przypadku gdy reklamującym jest Konsument albo Jednoosobowy przedsiębiorca o uprawnieniach konsumenta.
W przypadku wystąpienia wad, Towar może zostać wymieniony na inny, pełnowartościowy, a jeśli będzie to j niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania zapasów), Sprzedawca zwróci Klientowi równowartość ceny Towaru, obniży jego cenę lub zaoferuje mu inne, dostępne u siebie Towary do wyboru. Klient ma prawo wyboru roszczenia.
Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi dostarczy wadliwe Towary do Sklepu na koszt Sprzedawcy.
Klient będący Konsumentem albo Jednoosobowym przedsiębiorcą o uprawnieniach Konsumenta może w terminie 14 dni od dnia odbioru Towaru odstąpić od zawartej umowy sprzedaży bez podawania przyczyny. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia do Sprzedawcy na adres e-mail: biuro@ismoking.pl lub na adres iSmoking, Oddział w Warszawie, BITLOGIC BARNAŚ SP. K., ul. Janiszowska 9b, 02-264 Warszawa, przed upływem 14 dniowego terminu.
Klient uprawniony do odstąpienia od umowy może skorzystać z wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy, który stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu. Formularz oświadczenia jest też pakowany wraz z Towarem, a więc Konsument znajdzie go w przesyłce. Skorzystanie z formularza nie jest jednak obowiązkowe dla skutecznego złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
Do oświadczenia o odstąpieniu Konsument powinien dołączyć dowód zakupu Towaru lub w inny sposób wykazać zakup Towarów.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów sprzedaży:
a) w których przedmiotem świadczenia jest Towar wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
b) w których przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
c) w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
d) w których przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli.
Konsument ponosi jedynie bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, przez co należy w szczególności rozumieć koszt odesłania Towaru do Sklepu na adres: BITLOGIC BARNAŚ SP. K., Janiszowska 9b, 02-264 Warszawa.
Sprzedawca niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania od Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy w całości lub w części, zwróci Konsumentowi dokonaną przez niego płatność za zwrócone Towary.
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności, o których mowa w punkcie poprzedzającym, do chwili dokonania przez Konsumenta zwrotu Towarów, których dotyczy odstąpienie od umowy, lub dostarczenia przez Konsumenta potwierdzenia, że Towary te odesłał, w zależności od tego, które z tych zdarzeń (zwrot czy dostarczenie potwierdzenia) nastąpi wcześniej.
Sprzedawca zwróci Konsumentowi środki pieniężne w taki sam sposób w jaki Konsument dokonał zapłaty.
Konsument nie może odstąpić od umowy w odniesieniu do Towarów stanowiących napoje alkoholowe, które zostały przez Konsumenta otwarte.
Uprawnienie do odstąpienia od umowy nie wyłącza uprawnień Klienta wynikających z odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu niezgodności Towaru z umową.
Postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych Użytkowników, w tym informacja o administratorze danych osobowych Użytkowników, jak również informacje o plikach cookies stosowanych przez Witrynę znajdują się Polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://www.ismoking.pl/cms/Zasady-ochrony-danych-osobowych
Wszystkie prezentowane w Witrynie i Kanale internetowym nazwy Towarów są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych i stanowią znaki towarowe używane przez Sprzedawcę.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody i krzywdy wynikające z niewłaściwego działania serwera, na którym umieszczona Witryna i Kanał Internetowy; tyczy się to w szczególności skutków błędów w działaniu stron internetowych, brak dostępu do nich oraz innych awarii, uszkodzeń lub zakłócenia w funkcjonowaniu usług internetowych.
Klient zobowiązany jest do nieumieszczania w Witrynie i Kanale Internetowym treści o charakterze bezprawnym.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującym adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl.
Niniejszy Regulamin jest dostępny pod adresem https://www.ismoking.pl/cms/regulamin
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmiany niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Regulaminu Klienci zostaną powiadomieni drogą elektroniczną na adres e-mail podany przy rejestracji Konta oraz poprzez informację zawartą w Witrynie. Klientom będącym Konsumentami albo Jednoosobowymi przedsiębiorcami o uprawnieniach Konsumentów, przysługuje w takim przypadku prawo wypowiedzenia umowy o świadczenie usługi prowadzenia Konta w terminie 14 dni od dnia powiadomienia pocztą elektroniczną o dokonanej zmianie. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Sprzedawcę, nie krótszym niż 7 dni od daty udostępnienia ich w Witrynie. Sprzedający zapewnia i gwarantuje, iż Rezerwacje złożone przed datą wejścia w życie zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia Rezerwacji.